2019. szeptember 03.
I. A TDK kutatás célkitűzése, megválaszolandó kérdések
Jelzőlámpás csomópontok kapacitásszámítása során a jelenleg érvényben szabályozásban alkalmazott egységjárműszorzók nem tükrözik a mai gépjármű összetételében és a járművek menetdinamikai tulajdonságaiban bekövetkezett változásokat. A Hallgató feladata, hogy kiválasztott jelzőlámpás szabályozású csomópont(ok) esetén valós mérési eredmények alapján vizsgálja felül az érvényben lévő szorzótényezőket.
II. Szakirodalmi munkarész:
Tekintse át a témában releváns, jelenleg érvényben Útügyi Műszaki Előírásokat, mutassa be azokban alkalmazott elméleti hátteret ill. tárja fel, hogy mikori forgalmi viszonyokra alapul az abban szereplő egységjármű szorzók.
III. A kutatás önálló munkarésze:
· Konzulense segítségével válasszon ki jellemző csomópontokat, melyen mértékadó időszakban saját forgalmi felvételeket végezzen el.
· A forgalmi mérések segítségével határozzon meg új egységjármű szorzókat.
· A meghatározott egységjármű szorzókat vesse össze az Útügyi Műszaki Előírásban szereplő értékekkel
· Értékelje vizsgálati eredményét
IV. Javasolt szakirodalom:
[1] Magyar Útügyi Társaság, e-UT 03.03.31 - A jelzőlámpás forgalomirányítás tervezése, telepítése és üzemeltetése, 2009.
[2] Transportation Research Board of The National Academies: HCM 2010, 2010.